آموزش بافت شال

تبلیغات

آموزش بافت شال

بافت شال یکی از لذت بخش ترین تفریحات خانم ها هست. هم خیلی سخت نیست هم هنر خانم ها رو می رسونه. براتون آموزش بافت شال دخترانه ای رو می گذارم که البته کلاه هم داره.

 

برای بافت این مدل بافتنی زیبا به ۳ کلاف کاموا احتیاج داریم. ۲ کلاف مشکی و یک کلاف کاموا منگوله دار. و با میل شماره ۸ کار انجام شده.

برای مشاهده تصویر بزرگ مدل روی عکس کلیک کنید.

woolen-1 woolen-2

نوع بافت : مدل سلانیک، رمت ، ساده بافی

با نخ مشکی سوپرلانا ماکسی ۲۵ دانه سر انداخته ، با بافت سلانیک ۱۲۰ سانتی متر می بافیم. با نخ ۵۰۸۵ ماکسی ادامه داده ، از هر دانه ۲ دانه در آورده ، دانه ها را به ۵۰ دانه می رسانیم. ۲۵ رج رو بافته ، ۴ رج رکن بافته و دانه ها را کور می کنیم. از قسمت بافته شده با ماکسی فلور ، دو کنار را به هم می دوزیم. از سوراخ های اضافه کردن ها نخ رد کرده ، جمع می کنیم و به این ترتیب کلاه را تکمیل می کنیم. با نخ ۵۰۸۵ ماکسی فلو ریشه هایی به طول ۶۰ سانتی متر درست کرده ، آن را از وسط تا کرده و به لبه ی دیگر می دوزیم. ریشه ها را ۸ سانتی متر پایین تر با نخ می بندیم.



آموزش بافت کت بافتنی زنانه

برای بافت این مدل زیبا شما به ۴ کلاف نخ طوسی و میل شماره ۴٫۵ احتیاج دارید.

 

برای مشاهده تصویر بزرگ بافت روی عکس کلیک کنید.

woolen-111-874x1024

 

دستور بافت این مدل بافت فوق العاده زیبا به این صورت هست :

 

نوع بافت: ساده بافی، روبافی، مدل بامبو

‏پشت: با نخ سوپرلانا زنجیر ۱۰۰ دانه سر انداخته، به ترتیب ( ۶ دانه مدل بامبو، ۱۰ دانه زیر، ۱۰ رج می بافیم. در رج یاز‏دهم روی همه دانه ها مدل بامبو را اجراء کرده ۶ رج می بافیم. در رج هفدهم ۶ دانه بامبو، ۱۰ دانه زیر بافته و نقشه را تکرار می کنیم. ۳۰ ‏سانتیمتر می بافیم. بعد از آن، برای حلقه آستین از هر دو طرف ۱+۲+۲‏+۳+۳‏ دانه کور کرده، ۲۰ ‏ سانتیمتر می بافیم. برای یقه پشت از وسط ۱۰ دانه کور کرده، در رجهای بعدی از ‏هر دو طرف یقه ۲+۲+۴+۴ دانه کور می کنیم. ۲۴ ‏دانه باقی مانده را برای سرشانه ها در ۳ ‏مرحله کور می کنیم.

woolen-6

جلو: ۵۴ دانه سر انداخته، مانند نقشه پشت می بافیم. قد بافت به ۳۰ ‏سانتیمتر که رسید، برای حلقه آستین از ‏یک طرف ۳ ‏+ ۳ ‏+ ۲ ‏+ ۲ +۱ دانه کور می کنیم. ۱۳ سانتیمتر دیگر بافته، برای گودی یقه از سمت دیگر ۲+۲+۲+۳+۵+۶ دانه کور می کنیم. ۲۴ ‏دانه باقیمانده را برای سر شانه در ۳ ‏مرحله کور می کنیم.

woolen-5

آستین: ۵۰ ‏دانه سرانداخته و نقشه را می بافیم. پس از بافت ۱۶ رج، از هر دو طرف هر ۶ رج یک بار در طول ۴۵ سانتیمتر ۱ دانه اضافه می کنیم. بعد از آن ‏، برای حلقه آستین از هر دو طرف ۱+ ۳+۲+ ۳+۳ ‏دانه کور می کنیم. ۶ ‏رج بافته، در رج های برگشت، از هر دو طرف ۱ دانه کور می کنیم تا اینکه ۲۲ ‏دانه باقی بماند. ۲۲ ‏دانه که باقی ماند کور می کنیم.

woolen-4

‏بند: ۲۶ دانه سرانداخته، ۶ دانه مدل بامبو، ۱۴ دانه زیر، ۶ دانه مدل بامبو. ۱۵ رج می بافیم. در رج شانزدهم، روی همه دانه ها مدل بامبو بافته و ۶ رج دیگر می بافیم. در رج بیست و دوم، ۶ دانه بامبو، ۱۴ زیر، ۶ بامبو بافته و به این ترتیب نقشه را تکرار می کنیم. ۴۰ سانتیمتر نقشه را بافته، در ۳۰ ‏ سانتیمتر آخر در رج های برگشت از یک طرف ۱ دانه ۱ دانه کور می کنیم تا ۳ ‏دانه باقی بماند.

woolen-7

آموزش بافت مدل بامبو :

در رج اول: نخ را روی کار گرفته، از ‏روی میل به سمت جلو برده، (روی میل ژته بیفد) ۲ ‏دانه زیر بافته، ژته را از ‏روی ۲ دانه رد کرده و رها می کنیم. همه دانه ها به این ترتیب بافته می شود. در رج برگشت همه دانه ها را رو می بافیم.

 

عکس های دیگری از این مدل زیبا :

روی عکس ها کلیک کنید بزرگ نمایش داده می شوند.

123 Untitled



آموزش خیاطی پیراهن کوتاه -ترکیب حریر کش

 

 


جنس این لباس کشیه و هیچ برشی جز قسمت یقه نداره.
اما بهتره از نوع کشی که کمی سفت باشه استفاده کنیم مثل تیار کش یا جنسی شبیه به این
از الگوی اولیه کشی استفاده میکنیم و الگو رو میکشیم
برای قست بالا (تور)هم یقه رو گشاد نمیکنیم از
ودی و سرشانه و براش یقه ایستاده رو طراحی میکنیم
باید از حریر کش استفاده کنین ولی خیلی دقت کنین که در نره و لقیهاشو هم تو الگو حتما بگیرین
حریر کش رو بدون جای درز برش بزنین تا بزرگ نباشه
بقیه مراحل دوخت ساده است و برای زیرش میتونید از آستری استفاده کنید یا اینکه فقط سجاف بدین قسمت یقه رو
پشت هم زیپ مخفی میخوره

 

الگوی اولیه پارچه های کشی رو هم براتون میذارم



.